Kedai Mr.Diy yang "berhantu"


U all pernah pergi kedai Mr.Diy tak?? U all tahu tak kedai ni "berhantu"? Ke "hantu" tu tak merasuk u all??.. Saya kan, kalau setiap kali pergi kedai Diy ni, confirm terasuk.. "hantu" yang saya maksud kan tu bukan hantu yang u all takut tu tau... sekadar penggunaan word "berhantu".. hahha... Mana taknya, setiap kali masuk kedai Diy tu, rasa macam semua benda nak beli, kalau ikutkan hati, dengan kedai diy tu nak angkut sekali bawak balik rumah...hahhahah... Mahunya tak, barang2 dekat kedai Diy tu semuanya murah2..!! Lebih2 lagi saya ni buat aktiviti homeschool anak2, so, Diy ni memang kedai yang dicari2lah kan... 


Nak tau ber"hantu" tak ber"hantu"nya kedai Diy ni, u all bayanglah... baru ni saya pergi ke kedai Diy, sampai sana, lagi 15 minit nak tutup kedai... Dalam tempoh 15 minit tu, apa yang saya berkenan, saya ambik2 je... tak kira pun berapa anggaran jumlah harga barang tu... dari rumah dah berhajat nak beli satu barang ni untuk aktiviti homeschool anak2 saya... tapi bila sampai, barang yang saya nak beli tu, saya tak beli pun, tapi barang yang tak plan tu jugak yang saya beli... haihhh!! Ber"hantu" tak??... hahhah... Ini kalau saya pergi lagi sekali dengan tujuan nak beli barang yang saya nak beli tu, mau saya beli sekali dengan barang lain lagi ni...hahhah.... Kalau pergi Diy, penuh satu bakul beli barang... Itu belum campur barang yang dekat tangan anak lagi... Bila dah masuk je Diy tu pulak, bukan setakat ibu je "terasuk", anak pun sama jugak... lagi haru.... Si abah je yang tak "terasuk"... pandai abah tahan diri dari kena "rasuk" yer... hahahaa... 

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 18 comments.. read them below or add one }

Kasih Juju Kasih Juju October 05, 2015
haha..tempat ni memang berhantu sis..
skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my October 05, 2015
hahaha... agaknya berapa lah bajet tiap kali masuk Mr. DIY tu ye?
eima eima October 05, 2015
tak penah teringin nak masuk lagi .. tp nak masuk jg nanti nk cr swimming suit ..hehheehe
nini nini October 05, 2015
Samalah kite akak oiii....tak bole masuk diyyy bahayyaaaa....
lynndAmya lynndAmya October 05, 2015
Salam, hahaha mmg berhantu kak, DIY ni...selalu klw g jalan2 mall pastu xtau nak g mane, mmg satu family suka cuci mate dlm DIY, mmg terasa nak beli mcm2 even sbenarnye tak perlu pun, hahah..so, mmg kena kuat iman,kalau tak confirm kena 'rasuk'..hahah
Syeeda Syeeda October 05, 2015
hee betul2.. memang berhantu. Sekali masuk semua berkenan.. lama dh tak melawat diy..=)
Puan Kutu Puan Kutu October 05, 2015
Ye ke abah tak terasuk..bukan ke masa nk bayar abah pun terasuk hantu juga.hahaha
IntaNBerliaN IntaNBerliaN October 05, 2015
@Puan Kutu

yang tukang keluarkan duit pun ibu... sebab tu abah tak terasuk.,..hahha
Unknown Unknown October 05, 2015
sama la...siap beli untuk orang lagi..punya teringin nak membeli nya..hehehe
Unknown Unknown October 05, 2015
sama la...siap beli untuk orang lagi..punya teringin nak membeli nya..hehehe
monalea monalea October 06, 2015
memang sangat berhantu. suami kadang-kadang nak ngelak je saya lalu depan D.I.Y ni
Rizziela Rizziela October 06, 2015
samalah...selalu kalau g sana..semua main capai ajer..harga x mahal...ok lah.. Suami sy pun terasuk sama kalau masuk sana..ada2 aja dia nak ambik
sumysya sumysya October 06, 2015
sama la kite,,konon nk beli 1 brg je,,skali kluar 1 bakul penuh...hahah
yangbaik yangbaik October 06, 2015
Abah memang kuat semangat.
Layan jer rasukan ibu dan anak2, asal bahagia... hehehe
Zafirah Kama Zafirah Kama October 06, 2015
hahaah.. DIY memang macam tu..

rasa macam nak hangkut je apa ada kat dalam tu...
Nugrul Sakura Nugrul Sakura October 06, 2015
husband awal2 dh tarik tgn suh ikut dia kalau masuk kedai diy ni sbb nnti ade je mende yg xjangka bini dia sambar ...hahahaha
Unknown Unknown October 06, 2015
serius sama juga berhantu! xleh masuk MRDIY macam2 nak beli..dr peralatan anak2 sampai keperluan rumah..best!
ecadwinkyasha ecadwinkyasha October 13, 2015
abah dy tahan diri tu..nak beli brg2 pertukangan sana murah2...aksesori keta pun murah2.hahahaha
eca nak beli wallpaper, lg murah dr KAISON