Mak sentiasa ambik berat walaupun kita dah kahwin & ada anak

Hari ni usia kandungan saya dah cecah 37 minggu 1 hari.. Tadi mak saya bagitahu yang adik perempuan saya cuti semester start 18/08/2014.. adik saya cuti sebulan... Mak saya cakap adik saya nak datang rumah saya.. kiranya macam bolehlah jaga 2 beradik ni kan... Saya time tu pikir adik saya yang nak datang sini... tapi bila saya call adik saya, rupa2nya mak saya yang suruh adik saya datang sini jaga Alisha & Aqilah.... Ya Allah Ya Tuhanku... mak... mak... selalu buat saya rasa terharu tau... Yela u all, mak saya sendiri pun duduk sorang2 dekat rumah, disuruhnya adik perempuan saya datang jaga cucu2 dia  dekat sini... U all nampak tak... mak tak kisah pun pasal dia duduk rumah sorang2... mak lebih pikirkan pasal saya yang kene berpantang sendiri ni... Ya Allah Ya Tuhanku... Mak, kakyong dah kahwin & dah ada anak tapi mak tak pernah berhenti ambik berat pasal kakyong.. Inilah mak kita kan u all... Ya Allah.... setiap kali bercerita pasal parent mesti air mata ni laju je mengalir...

Ohya, selain tu jugak, my dear ada ajak adik perempuan dia datang sini, tapi tak tahulah camne kan... kalau jadi datang, bolehlah adik saya & adik ipar saya jaga 2 beradik ni time saya nak bersalin nnati... yela, budak2 kan tak boleh bawak masuk wad... Saya nak pujuk baby & berdoa moga saya bersalin selepas adik ipar & adik saya dah ada di sini... supaya saya sendiri tak perlu risau pasal 2 beradik ni time saya di tahan di wad nanti... InsyaAllah... harap2 Tuhan permudahkan urusan saya ni....


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Mak sentiasa ambik berat walaupun kita dah kahwin & ada anak

{ 17 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine August 08, 2014
MAK MANA YANG TAK SYAANGKAN ANAK KAN..TAU LAGI BILA ANAK MEMERLUKAN PEMANTAUAN DIA
Asha Lya Asha Lya August 08, 2014
moga semuanya dipermudahkan ya kak..begitula kasihnya ibu
jamilahamzah jamilahamzah August 08, 2014
insya allah.. MIL pun kata nak p kt ina nanti.. tp xtau la...
Unknown Unknown August 08, 2014
itulah ibu2 kan kak.. naluri keibuan dia asyik pikirkan anak2 je even kita dah kawen n beranak pinak.. ya Allah begitu besarnya pengorbanan ibu..

mak jijah pon gitu. kalau boleh dia nak anak2 dia duk dekat2 gan dia.. sedih bila teringat bila jauh ni! emm
Unknown Unknown August 08, 2014
Allah tak pernah menzalimi hambaNya...mesti Dia akan permudahkan urusan kita...

Mak kita ni sampai bila2 akan ingat psl anak dia walaupon dh kawen..mana2 mak pon tetap camtu kan..

Unknown Unknown August 08, 2014
kak.. nanti letak balik url blog jijah http://www.ziezah.com/ yer.. baru dpt update terkini dr blog jijah.hehee
Syamimi Saad Syamimi Saad August 08, 2014
asslmkm kak.. kasih mak pada anaknya macam tu la.. sy ni mak siap pesan pada suami. suh hntar saya blik ipoh sebelum masuk 9bln. sebab nti xde sapa nak jaga dalam pntang. risau jgk kalau2 saya sakit time suami kena duty mlm..
AnonymousAnonymous August 08, 2014
tulah kan dsaat2 kita ingt xde sape2 utk meminta tolong brdoa moga Allah akan mnghantar seseorg mmbntu kita. Dlm kes ina bkn sorang tapi 2org akan dtng mmbntu ina. Lps ni brdoa agar baby tu selamat keluar.

Tifaanvar
haryati haryati August 08, 2014
Betul tu ina.. aritu yati pun bsalin kat sini takde sape... hubby tpaksa angkut ank2 ms yati masuk wad... sian gak. Tapi apapun Allah sentiasa mpermudahkan urusan...
Mimie Mimie August 09, 2014
naluri seorg ibu kan kak ina..semoga urusan kak ina dipermudhkan
Unknown Unknown August 09, 2014
kasih ibu membawa ke alam syurga..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra August 10, 2014
moga Allah permudahkan urusan akak, amin..
dalila dalila August 11, 2014
huwaaa..pengorbanan mak..teringat jgk ms bsalin aritu..czer..mak yg jg spi 3 hari kt hospital..bile ingt2 blk sian mak..semoga dipermudahkan segala urusan dear.. ;)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ August 11, 2014
Salam k.ina..

huhu.. kasih ibu sampai ke syurga..
alhamdulilah.. :)
Maria Firdz Maria Firdz August 12, 2014
Itulah ibu kan.. Doa sntiasa mngirigi..
Fiza Rahman Fiza Rahman August 14, 2014
Dah nama pon 'mak' ina. Tetap amik berat pasal anak². Perasaan raisau tu tetap ada even kita dah berkahwin. Kita nnt pon mcm tu juga ☺☺
Nur Nur March 18, 2016
Thank you. Moga Allah murah kn lagi rezeki puan zarina kerana bermurah Hati kongsi teaspoon=)