HB @ HEMOGLOBIN semakin meningkat

Hari ni dah genap 37 minggu kandungan saya.. Dah tak lama nak bersalin nampaknya ni... Btw, semalam saya pergi checkup.. pada mulanya risaulah jugak sebab sejak saya balik beraya di kampung sampailah ke hari saya nak checkup, saya tak makan obimin langsung...!! Time dekat kampung tu puncanya obimin tak bawak balik... bila dah balik sini pulak, konon nak makan obimin sekali dalam plastik obimin tu penuh semut.... haihh... makin risau saya takut jadi macam hari tu sampai kene check HB 2 kali... 

Bila dah tak makan obimin tu, saya try alternatif lain... Nak checkup petang Rabu, malam selasa tu saya makan ikan bilis goreng tanpa minyak... tak banyak pun makan, sikit je... pagi rabu tu pulak saya minum segelas air habbatussauda... tengahari tu pulak saya makan sayur bayam goreng... tu pun makan lebihan time suap anak2... Bila dah checkup HB tu kan u all, saya plak yang terkejut, HB saya jadi 12.1... heheh... Tak makan obimin boleh plak dapat 12 lebih... time makan obimin, dapat 11 je... Setakat ni sticker buku pink saya tu masih lagi mengekalkan sticker warna putih.. Alhamdulillah... walaupun untuk mengandung kali ni rasa macam lebih "tenat" dari mengandung Alisha & Aqilah tapi alhamdulillah takda apa2 masalah...

Ohya, kepala baby dah ke bawah tau TAPI MASIH BELUM ENGAGED.. Bila nurse cakap camtu... ada rasa seronok sikit.. so, ada peluang nak bersalin ikut tarikh due.. itu saya yang cakap, buat andaian sendiri... bila tanya nurse, nurse gtau tak semestinya sebab saya dah anak no 3, so, jalan tu dah ada... kadang tu, masuk labour room baru engaged.. pulak dah... baru nak berangan macam lambat lagi.. Nurse jugak bagitahu, maksud kepala baby dah engaged tu adalah KEPALA BABY DAH TAK BOLEH GERAK DUK KAT SITU JE... DAH TAK BOLEH PUSING KANAN OR KIRI... KALAU MASIH BOLEH PUSING MAKSUDNYA BELUM ENGAGED...

Doakan saya yer u all... makin dekat makin risau dibuatnya ni.. dah ada pengalaman bersalinkan Aqilah di kandungan berusia 38 minggu... kalau 38 minggu, maksudnya minggu depan... minda saya dah kene ready sepenuhnya dah sekarang ni...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
HB @ HEMOGLOBIN semakin meningkat

{ 13 comments.. read them below or add one }

AnonymousAnonymous August 07, 2014
kakak ipar saya no.2 pn tngh sarat tunggu hari je. Due date 1.09.14.

Tifaanvar
cahayahidupku.blogspot.my cahayahidupku.blogspot.my August 07, 2014
Akak masa mengandung pun HB ni selalu rendah.. doktor selalu suruh makan makanan yg menambah darah.. so selalu cari limpa..
Sheila Salim Sheila Salim August 07, 2014
Assalamualaikum kak intan. semoga dipermudahkan urusan bersalin nanti. wahhh effort yang akak buat lagi berbaloi dari makan obimin semata2 kan. sheila masa pregnant takda drop HB, alhamdullilah. selera besar, dok makan macam2. takda amik obimin, just makan vitamin shaklee (ostematrix dgn b-complex)...
Unknown Unknown August 07, 2014
Lebih baik makan dari sumber semulajadi utk tmbhkan hb...ikan bilis dan bayam mmg bagud utk zat besi...teruskan mkn jer..

Moga dipermudahkan segalanya...bykkan berdoa...
Mazatul azura Mazatul azura August 07, 2014
Salam ziarah...Wah.. sama kita.. menghitung hari untuk bersalin :)
Mimie Mimie August 07, 2014
semoga dipermudahkan segala urusan kak ina
Unknown Unknown August 08, 2014
kak ina ni kalau update cerita mengandung tahu2 je dah last2 trimester. tak sedar pon kan cepatnya masa berlalu..hahaa kak jijah doakan semoga akak di permudahkan bersalin.
jamilahamzah jamilahamzah August 08, 2014
cepatla babby kuaq.. maklong tengok kt blog jer kot.. tak dapat nak balik kampung tengok baby nanti... koman2 raya aji nanti..
Syamimi Saad Syamimi Saad August 08, 2014
sy pula terlalu bnyk hari skip obimin. malas sungguh nak mkan. time ingat mkan, tp lupa, mmng tinggal. alhmdulillah.. hritu masa nak checkup mlm tu mkan yogurt, tgk HB boleh naik. :)

semoga dipermudahkan urusan akk melahirkan..
lynndamya lynndamya August 11, 2014
Salam kak...yeaahhh !! saya pulak yg nervous tau..haha..insyaAllah, semoga semuanya berjalan lancar ya..aminn (n_n)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ August 11, 2014
salam k.ina..
ya allah.. kejap jer rasa.. tau2 akak nk deliver dah..soon..
insyallah.. semoga segala urusan dipermudahkan..
Maria Firdz Maria Firdz August 12, 2014
Alhamdulillah.. Moga dipermudahkan..
Fiza Rahman Fiza Rahman August 14, 2014
Saya pon HB rendah masa pregnant. Alhamdulillah masa dah hujung² tu HB naik balik.