Hadirnya dugaan ketika sarat mengandung

Dugaan.... dugaan yang maybe dianggap remeh oleh sesetengah orang... Tapi dugaan tu menjadi besar bagi ibu2, lebih2 lagi bila melibatkan anak2... Esok genaplah usia kandungan saya 39 minggu... Harap baby dalam kandungan akan lahir paling lewat ikut tarikh due la.. 29/08/14... Secara peribadinya saya pernah terpikir nak baby lahir awal minggu ni, kira macam samalah dengan usia Aqilah lahir @ 38 minggu... Tapi tu la u all, sesungguhnya perancangan Tuhan adalah yang TERBAIK...!! Setiap yang berlaku pasti ada sebab musabab... 

U all tahu tak, malam semalam lepas maghrib la lebih kurang, saya perasan tiba2 je Aqilah demam... satu badan panas... terbaring je atas katil.... Ya Allah, betapa sayunya saya melihat Aqilah yang selama ni aktif, tiba2 terbaring je atas katil... So, malam tadi masa saya banyak dihabiskan dengan jaga Aqilah la... Pendek kata buat kerja semuanya buat dekat sebelah Aqilah... Kini tahulah saya sebab apa saya masih belum bersalin lagi.... Ianya sebab Tuhan nak bagi saya fokus jaga Aqilah ketika demam ni... Bayangkan kalau saya dah bersalin, tak ke saya nak kena jaga baby & Aqilah... Anak kalau tak sihat mesti nak dekat ibu kan... Kesian Aqilah.. saya harap Aqilah dah sembuh sepenuhnya bila saya nak bersalin nanti... Dengan keadaan Aqilah camni, buat saya susah hati nak tinggal dia bila saya kene duduk wad nanti...

Harap sangat2 Aqilah akan cepat2 sembuh... risau jugak kalau saya bersalin sebelum Aqilah kebah demam.. nanti kang duk mencari saya jer... bila dah dapat jumpa saya @ lepas saya balik dari wad, time tu saya dah bawak balik baby... tak ke makin kesian dekat Aqilah.... dalam sakit tak dapat nak bermanja sebab ibu dah masuk wad, bila ibu balik, alih2 dah kena kongsi kasih sayang dengan adik pulak.... Alahaiiiii... nampak tak punya jauhnya saya pikir... haihhhh... Inilah ibu2, hati tu cepat sangat sensitif bila libatkan anak....

Lebih2 lagi ni pertama kali nak berjauhan dengan Aqilah... Masa Alisha dulu, pertama kali berjauhan time bersalinkan Aqilah... Bila dah duduk wad nanti, bukan boleh jumpa pun anak2 solehah saya ni... Huwaaaa mesti saya akan rindukan Alisha & Aqilah dekat wad nanti... Time Alisha dulu, saya siap menangis sedu sedan dekat wad sebab teringatkan Alisha...

RUNSING MAKIN BERTANDANG DI HATI... PANAS BETOI BADAN AQILAH... AQILAH DEMAM KALI NI SIAP DENGAN BOLEH TERBEYAK TIME TIDUR... BEYAK CAIR.. DAH 3 KALI NI.. DOAKAN AQILAH CEPAT SEMBUH YE U ALL... RISAU SAYA, DAH LA SAYA NI BILA2 MASA JE BOLEH BERSALIN NI HAA... KEBAHLAH CEPAT2 DEMAM TU YE SAYANG....


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Hadirnya dugaan ketika sarat mengandung

{ 18 comments.. read them below or add one }

ayuzan ayuzan August 21, 2014
Alahai.. Cian aqilah.. Mdah2an semua lancar kak..
Asha Lya Asha Lya August 21, 2014
Bykkn besbr ya sis..lya tahu juga mcm mna prassan IBU bila anknya skt
Unknown Unknown August 21, 2014
suka kata2 ina 'Allah blm bagi baby dlm perut tu keluar sbb kakknya nak demam'. Think positive. Maybe ni salah satu petanda baby dh nak lahir kot. Get well soon kakak Qlah
syawalsimpsons syawalsimpsons August 21, 2014
sue egat akan kejadian sedu sedan tuina..insyallah moga di permudahkan...sue dengar ina sedu sedan dulu pon sayu rasa hati kan...mmmm...sue penah jugak rasa saat bersalinkan izz...alhamdulillah perancangan allah tu yg terbaik...nasib jugak tak bersalin awal/...sebab sehari sebelom syawal demam muntah2...mmmm..elok kat umah mak pon tak da balik kampong...pagi sue nak beranak tu syawal dah better N mak pon sue baru tau on da way balik pagi tu..alhamdulillah..mmg semua di permudahkan...bila kat ward, asik call akob tanya syawal macam mana, mencari tak ibu dier..hahahhahah...windu rasa..padahal esoknya dah kuar dah..tu la kan naluri dan nikmat menjadi seorang ibu..org pandang remeh...tp yg remeh tu la antara yg mencabar menjadi seorang ibu kan.....insyallah sue sentiasa doakan yg terbaik buat ina...jgn lupa hallo2 yaa
mila mila August 21, 2014
yelah kn perasaan ibu2 mmg mcm ni..selalu pk kan anak2..mcm mn anak itu ini, serba x kena..moga semuanya lancar ye sis...insyaAllah anak2 sis kuat.dorg x sbr sbnrnye tgu adik dorg keluar hehe
Eda Eda August 21, 2014
sabar yer,inshaa Allah semoga Aqilah cepat sembuh yer,ibu jgn sedih2 t bby dlm pyut tu turut sedih...Eda ari tu nk bersalin pun Aqil demam mungkin sbb nak sambut adk tu dia demam tu,tu di panggil demam nak manja-maja :)
n semoga selamat bersalin yer..
Fiza Rahman Fiza Rahman August 21, 2014
Siannya aqilah. Smoga cepat sembuh.
Unknown Unknown August 21, 2014
Ya Allah...kesiannya...dia terberak tu sbb panas dalam..bykkan bg minum air...bg kerap mandi takpe...lps mandi jgn lap..biar kering sendiri...kalau sy ke hospital mcm tu la doktor buat...bg suhu cpt turun..lps setgh jam kalau bdn panas lg bwk mandi lg...ulang proses tu smpi suhu turun...badan dia mengigil pon mandikan jgk...risau takut kena sawan kalau tinggi suhunya...sian ina...take care yer...moga aqilah cpt sembuh...byk pahala menanti...
Unknown Unknown August 21, 2014
semoga aqilah segera sembuh dan intan bersalin dengan selamatnya... Amin
Siti Asiah Siti Asiah August 21, 2014
betul tu Ina, kite mak2 ni mst fikir sampai camtu...touching jugak asiah membacenye...arap Aqilah cepat ok dari demam ye...nnt nak tgk adik muhammad plak...smga semuanya dipermudahkan olehNYA ye Ina...;)
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra August 21, 2014
Alahai akak..sebak plak baca entry akak ni..paham macam mana rindukn anak2. Moga aqilah cepat sembuh yer sayang..cian ibu nnt susah hati..
Zai Zamree Zai Zamree August 21, 2014
Allah...dugaan2

moga Aqilah cpt smbuh & moga dpermudahkan urusan bsalin nti...Amin
Unknown Unknown August 21, 2014
alahai.. aqilah cirit birit ke kak.. siannya dia..mesti lembik tu kan.. moga cepat sembuh yer aqilah. kalau demam panas sgt kak jelum dengan air lemon
Unknown Unknown August 21, 2014
semoga Aqilah cepat kebah demam..
Maria Firdz Maria Firdz August 22, 2014
Demam nk dpt adik... Ank sy gtu gak dulu... Lpas bersalin smbuh dia...
Maria Firdz Maria Firdz August 22, 2014
Demam nk dpt adik... Ank sy gtu gak dulu... Lpas bersalin smbuh dia...
Mimie Mimie August 24, 2014
naluri seorg ibu kn kak ina..memg kite akan riso bile ank xsihat
Unknown Unknown April 01, 2016
Hai, mcm mana pula sekiranya usia kandungan 34 minggu 5 hari tpi tinggi rahim suda 39cm?