Tempurung kepala adik saya seolah2 "terjatuh" @ kembali kemek


Hujung minggu baru ni, kami 4 beranak balik Chemor... pastu kami pergilah jumpa adik saya...Ya Allah Ya Tuhanku... terkejut saya tengok kepala adik saya... Entah kenapa tempurung kepala adik saya yang dah dimasukkan haritu seolah2 takda... kepala adik saya kembali kemek... Macam tempurung tu "terjatuh" or mengecut... 

Ya Allah Ya Tuhanku.. kenapalah jadi macamni yer... Adakah ianya normal..? Adakah cara penjagaan salah?.. U all ada tak kawan doktor yer...? Saya nak sangat bertanya dekat doktor2 kenapa tempurung kepala adik saya jadi macam ni... Kalau u all ada tahu link doktor di FB, boleh tak bagi dekat saya.. Walaupun kepala adik saya kemek tapi dia tak rasa sakit pun.. kalaulah saya dekat, saya dah bawak adik saya pergi jumpa doktor... susah hati tau u all.. Appoiment adik saya dengan pakar lagi sebulan nanti.. Besok abah saya dah start pindah ke sungai besi... Ya Allah.. dugaan dugaan... Tuhan tahu kami mampu hadapi semua ni.. sebab tu Tuhan uji kami... InsyaAllah... U all kalau tahu apa2 link FB doktor or yang berkaitan, bolehlah bagi dekat saya yer... TERIMA KASIH



"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 33 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons April 28, 2014
insyallah moga semua selamat ye ina....
Unknown Unknown April 28, 2014
https://www.facebook.com/klinikassalam24

https://www.facebook.com/shapeworksdoctor?fref=ts

doktor ni doktor tmpt adik kite kerja...try tanya ..kot la dia boleh membantu...
MsBabble MsBabble April 28, 2014
fb - dr.zubaidi hj. ahmad
blogger http://alwaqiahalmulk.blogspot.com/
Mar Mansor Mar Mansor April 28, 2014
Ya Allah..dugaan lagi..saya doakan semoga dipermudahkan,..& adik baik2 ye..
ayie atiqah ayie atiqah April 28, 2014
semoga baik-baik saja ye..
QasehnyaRania QasehnyaRania April 28, 2014
Allah Maha Mengetahui.

daddy ziyyad tu doktor. boleh la tanya. sama ada bdng dia atau x ,x pasti sbb sllu tgk kak fiza, byk bertanya..
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit April 28, 2014
Masya-Allah... benar-benar Allah mahu menguji kekuatan dan ketabahan Ina sekeluarga. Kalau tengok dari gambar tu memang nampak jelas Ina.

Sayangnya kakak tak ada contact pulalah Ina. Kakak doakan saja dari jauh moga ada penyelesaiannya..
QasehnyaRania QasehnyaRania April 28, 2014
ni link blog dr daddy ziyyad. cuba la tnya..
slalu tgk kak iedzwa n kak fiza tnya persoalan ttg anak2 dr bg respon yg bgus..

http://alwaqiahalmulk.blogspot.com
emarieys emarieys April 28, 2014
sebaiknya kena tanya doktor pakar ni ina.kita tak tahu dalamannya macam mana kan... abah pindah sungai besi KL ke?
Sheila Salim Sheila Salim April 28, 2014
Assalamualaikum kak intan. Subhanallah. Semoga adik kak intan baik2 je. cepatlah bawa ke hospital, sheila risau gak baca ni.. mana perginya tempurung yang dipasang tu? dah jatuh ke kak intan? Allahuakbar tak tertanggung rasa sedih baca kisah adik kak intan ni T_________T"
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 28, 2014
kena cpt chck ni kak..

kta tak tau apa jd tu..
Unknown Unknown April 28, 2014
tapi nampak dia sihatkan ina...
ayuzan ayuzan April 28, 2014
AllahuRobbi.. sabar kak.. sabar...
Eintan Nurfuzie Eintan Nurfuzie April 28, 2014
mm...
cik en x pasti plak intan.. npe ye
JunAina JunAina April 28, 2014
Akak doakan dipermudahkan segalanya buat adik Ina dan semua akan tabah menghadapi dugaan ini. Blogger Macam-Macam Ada seorang doktor. Doktor Faizi.
Unknown Unknown April 28, 2014
mudah2an cepat sembuhnya
Rozie Rozie April 28, 2014
kenapa pula jadi macam tu yer... kemana tempurung yang dah dimasukkan semula...

semoga tak apa2 lah... atau mungkin masih ada rawatan susulan lagi kot...
Tie HT Tie HT April 28, 2014
moga takde yang serius berlaku
akak doakan adik ina cepat sembuh seperti dulu
take care ina n familii
Maria Firdz Maria Firdz April 28, 2014
Aik.. Knp begitu ea... Mmg kna tnya pakr kepala nih.. Apa2 pun moga adik kak ina kmbli pulih spt sedia kala...
Unknown Unknown April 29, 2014
semoga awak dan keluarga tabah menghadapi semua ni...x semua org boleh terima kalau berlaku kpd family masing2. tp ujian kita berbeza. semoga adik awak cepat sembuh...
wanighazali wanighazali April 29, 2014
Assalamualaikum,
Suami saya juga mengalami benda yang sama. Tapi alhamdulillah lama kelamaan yg kemek tu slowly akan develop balik. Tapi it takes time. Teruskan berdoa dan jangan putus asa.
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin April 29, 2014
menjawab pertanyaan..boleh share intan..
lynndamya lynndamya April 29, 2014
Salam, akak...ya Allah...terus tersentap rasanya hati bila tgk gambar tu...kenapa mcm tu, sedihnya..sebak saya... :(
cuma nasib baik dia tak rasa sakit, kalau sakit lagi lah sedih..
Sy mmg xtahu apa2 link tntang ni, harap ada yg bantu..sedihnya.. :(
Fiza Rahman Fiza Rahman April 29, 2014
Laaaaa...mcm mana blh jadi mcm tu yerp. Kalau dr blogger, DaddyZZZ (http://alwaqiahalmulk.blogspot.com)Tak tau lah klo dia blh jawab. FB dia Khairul Faizie.
kak gojes kak gojes April 29, 2014
xtau nak kata apa sis...sy hanya mampu titipkan doa buat adik sis...semoga cepat sembuh...


Unknown Unknown April 30, 2014
ya Allah.. kenapa jadi cam tu?? ina x pegi bawak hospital semula ???
IntaNBerliaN IntaNBerliaN April 30, 2014
@Deqla Norumara

xpasi la deqa nape jadi camtu... tp smlm dah call dok tanya pasal ni... kalau bwk jumpa doc direct tu blm lagi setakat hari ni
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ May 02, 2014
salam k.ina..

terkejut jgk mase mula2 baca kat fb akak..
mcm mana sekarang? dpt tau pae2 perkembangan pasal ni ke,?

semoga adik akak cepat sembuh dan kembali sihat seperi sedia kala
Puan Kutu Puan Kutu May 04, 2014
risau jugak ye ina jadi camni walaupun tak sakit..better bawak jumpa doc terus
Unknown Unknown May 05, 2014
Kak.. da jumpa doc ke.. apa doc kata.. walaupon lmbt appoimen lg tapi boleh g hosp cek
Mimie Mimie May 11, 2014
Kak ina dh jmp doc???siannye adik kak
nini nini October 30, 2014
kesian adik akak....semoga semuanya baik2 belaka